The teaching process of the public accounting program and its relationship with mathematics

Authors

  • Gerson Rueda Vera Universidad Francisco de Paula Santander
  • Julio Alfonso Gonzalez Mendoza Universidad Francisco de Paula Santander
  • William Rodrigo Avendaño Castro Universidad Francisco de Paula Santander

DOI:

https://doi.org/10.61799/2216-0388.635

Keywords:

skills, mathematica, training, public accounting

Abstract

In the current times the organizations have varied the needs of the Public Accountants that offer professional services, and one of the elements that must be in the contribution of the solutions to the financial and portable problems supported in the mathematical skill, for that reason investigation of the use of mathematical concepts in the learning of students of the Public Accounting program of the Francisco de Paula University Santander (Cúcuta-Colombia); 1600 students formed the population, the sample was 480 students, the information was obtained with the application of the survey, the information was analyzed statistically, the variables were correlated and conclusions were found.

Downloads

Download data is not yet available.

References

D. Perkins, La Escuela inteligente. Del adiestramiento de la memoria a la educación de la mente, Barcelona, Gedisa, S.A, 1992, pp. 15-29

C. Barrón Tirado, de Formación en competencias y certificación profesional, Ciudad de México, Universidad Nacional Autónoma de México, 2000, p. 17

J. Paulos, de Innumeracy: Mathematical Illiteracy and Its Consequences, Hill & amp, 2001

E. Machado Ramírez, "Textos y contextos de la investigación educativa" Revista pedagógica Universitaria, vol. 13 no. 1, pp. 83-104, 2008

A. Gellatly, de La inteligencia hábil- El desarrollo de las capacidades cognitivas, Aique, 1997

L.S. Vygotsky, de Pensamiento y lenguaje. Teoría del desarrollo cultural de las funciones psíquicas, Ediciones Fausto, 1995

H. Hernández Fernández, J.R. Delgado Rubí y B. Fernández de Alaíza, de Cuestiones de didáctica de la matemática: Conceptos y procedimientos en la educación, Homo Sapiens Ediciones, 2011

F.M. Martínez Rodríguez, "Percepción del profesorado de la escuelas taller y casa de oficios en Andalucía acerca del nivel de competencias emprendedoras en su alumnado" Educación, nº 356, pp. 303-326, Septiembre-Diciembre 2011

Ministerio de Educación Nacional, "Propuesta de Lineamientos Para la Formación por Competencias en Educación Superior" 2008

Ministerio de Educación Nacional, Decreto 3963 por el cual se reglamenta el examen de estado de educción superior, 2009

S. Tobón, Formación Basada en Competencias, Eco Ediciones, 2004

A. Blanco, Desarrollo y Evaluación de Competencias en Educación Superior, Narcea Ediciones, 2009

R. Hernández Sampieri, C. Fernández Collado y P. Baptista Lucio, Metodología de la investigación, Ciudad de México: Mc Graw Hill Education, 2014

M. Tamayo, El proceso de la investigación científica, Ciudad de México: Limusa, 2002

L. Buendía Esiman, P. Colás Bravo y F. Hernández Pina, Métodos de Investigación en Psicopedagogía, Madrid: Mc Graw Hill, 1998

R. Hernández Sampieri, C. Fernández Collado y P. Baptista Lucio, Metodología de la investigación, España: Mc Graw Hill Interamericana, 2007

Published

2021-01-01

How to Cite

Rueda Vera, G., Gonzalez Mendoza, J. A. ., & Avendaño Castro, W. R. (2021). The teaching process of the public accounting program and its relationship with mathematics. Mundo FESC Journal, 11(21), 130–139. https://doi.org/10.61799/2216-0388.635

Issue

Section

Artículo Originales

Most read articles by the same author(s)